17.02, Andersdotter.

Jag började vakna vid 7, men jag lät mig själv somna om. Och så höll jag på till klockan 10, då jag vaknade till Atmosphere - Joy Division. Perfekt, tänkte jag.
Jag stiger upp och jag är ensam. Förutom att min syster fortfarande låg och sov.
Och jag har ett nytt favorit té. Vanilj té. Hur jäkla gott som helst.
Sen kom jag på att det är Fars dag. Och jag som hade tänkt att köpa blommor, men jag är pank.
Så nu sitter Ida och jag mittemot varandra med en varsin dator och vi har precis bakat sockerkaka.
Det kommer att bli min första onyttighet denna veckan. Eller jo, jag drack ett glas Julmust igår. Det första i år. Jag längtar verkligen efter julen nu. Det är ju så mysigt.
Jag var nere och hämtade min vinterjacka i källaren förut. Och den, mina vänner, är så jäkla varmt att man börjar svettas efter en kvart. Så vi får se om det blir så kallt att den behöver användas. Jag hämtade också pappas gamla skinnjacka, och den är stenhård! Himla tuff, men vet inte om det är riktigt jag. Jag tror jag ser mest rolig ut i den.
Men shitsamma.
Jag borde plugga. Men jag har ingen lust alls. Jag har inte ens läst hela boken. Tyckte inte speciellt om den heller. Det är väl därför jag inte läst ut den.
Man kan bara inte ge någon en bok och säga att man ska läsa ut den. Man måste ha ett intresse för boken. Jag måste i alla fall ha det. Jag läser inte vad som helst, icke.
Men nu får jag se till att det blir färdigt.
Laters!


Newly born.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0