14.13, grön, gul eller röd?

Igår var det fest och temat var trafikljus. Dvs, man ska klä sig grönt om man är singel, gul om man är upptagen men ändå villig och röd var upptagen. Och jag blev så förvirrad.
Vad är jag? Vad är vi?
Och där stod jag i min garderob och kollade igenom vartenda plagg. Någon timme senare bestämde jag mig för min gula The Kooks tröja. Jag tog den inte för att jag är upptagen fast ändå öppen för förslag, nejnej.
Jag valde den pga min osäkerhet.
Vid 21 kom en full syster, Julia och Nattis och hämtade mig, och vi drog oss upp till dem för att små förfesta lite.
Sen var vi framme vid festen. Och jag hade jätte kul! Trevligt folk och mycket baila baila.
Efter 2 tiden stack man där ifrån med Björn som sällskap. Vi satt i köket å drack té, käka rostade mackor och lyssnade på musik till klockan halv 5 på morran. Det var väldigt trevligt.
"Holy molly, holy makaroni!"

Jag vaknade 9ish av att pappa pratade högt och då steg jag upp. Det var min älskade mamma i telefon, och vi pratade i cirkus en timma.
Jag älskar dig över allt annat i detta liv. Och även om jag inte finns där hos dig, så finns jag här för dig, 24/7.
Saknar dig oändligt.
Sen vaknade Björnen och vi fortsatte att lyssna på Bob Dylan och käka frukost, sen drog han sig hemåt.
 Själv fortsatte man att lyssna på älsklings Bob & Shout out Louds. Plötsligt fick man en kick av att baka, så jag satte igång att baka scones. De blev hjärtformade med krossad mandel ovanpå. Och dom var svinigt goda, om jag får säga det själv.
Snart ska jag träffa Lillan och vi ska troligtvis se på Factory girl som jag köpte häromdagen för en 50 lapp. Har saknat kickan.
Sen ska jag plugga lite och resten av kvällen ska jag gräva ner mig i min oändligt sköna bäddsoffa och glo på film.

Det bästa den här veckan har varit trummlektionerna, Gbg & festen,
och det vill jag tacka för.
Tack.

And hey, guess what I'm doing 2 o'clock the 27th of january 2009?
I'm getting my third tat,
hallelujah.


Maybe life is a song but you're scared to sing along
Until the very ending.

Kommentarer
Postat av: L I S E

fin bild!





trevlig lördag!

2008-11-08 @ 17:06:28
URL: http://liseesters.blogg.se/
Postat av: Emilia

bilden är helt jävla fantastiskt.. så mjuka färger..

2008-11-10 @ 01:59:19
URL: http://fuckthemainstream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0